• Acasa
  • Organigrama
  • Orchestra
  • Corul
  • Solisti
  • Formatii
  • Evenimente educative
  • Informatii
      • Back
      • Declaratii
      • Achizitii publice
      • Istoric
      • Proiecte
  • Contact
Sunday 24 January 2021
<<  <  November 2020  >  >><<  <  November 2020  >  >>
 Mo  Tu  We  Th  Fr  Sa  Su 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

Festivalul de Muzica Veche Timisoara

Festivalul de muzica veche 2019

Festivalul International "Iubiti Muzica Romaneasca"

Iubiti muzica romaneasca

Anunt concurs ocupare posturi

ANUNŢ

Filarmonica „Banatul” Timişoara organizează în data de 03.07.2019, ora 10.00, la sediul instituției din Municipiul Timișoara, B-dul.C.D.Loga, nr.2, concurs în vederea ocupării pe perioada nedeterminata a funcţiilor vacante, în regim contractual de:

  • Șef Birou Juridic-Contractare;
  • Curier (cu atribuții SSM) – Birou Resurse Umane, Comunicare;
  • Portar de zi (cu atribuții de pompier).

Read more ...

Avancronica de Vineri 31 mai

Filarmonica „Banatul” Avancronica de concert Vineri 31 mai

Maestrul Radu Popa va conduce concertul simfonic de vineri, 31 mai, care va marca închiderea Festivalului Internaţional Timişoara Muzicală. Din nou, un concert dominat de romantism. În program: „Sospiri” op. 70 pentru orchestră de coarde şi Concertul pentru violoncel şi orchestră, op.85, ambele compuse de Edward Elgar, „Cavalcada Walkyriilor” din Opera „Walkyria” de Richard Wagner şi Poemul simfonic „Preludiile” de Franz Liszt.

Compozitorul romantic Elgar s-a afirmat în istoria muzicii în mod special prin Variaţiunile „Enigma”, prin marşul „Pomp and Circumstance” şi prin Concertul pentru violoncel. Elgar mai este cunoscut şi datorită Concertului său pentru vioară, foarte iubit de Yehudy Menuhin, dar spre deosebire de acesta, în principal mai zbuciumat şi pasional, concertul pentru violoncel este mai mult liric şi contemplativ. „Sospiri” este un Adagio pentru orchestră de coarde şi harpă compus puţin înainte de începutul celui de-al Doilea Război Mondial. Intenţia lui Elgar era de a compune o lucrare asemănătoare cu „Salut d`Amour” pe care să o denumească „Soupir d`Amour”, adică Oftat de dragoste. În fapt, şi-a dat seama că a doua compoziţie, cea pe care o vom asculta, este mult mai intensă şi profundă şi a hotărât să folosească un cuvânt italian drept titlu — „Suspine”. A fost dedicată concertmaestrului Orchestrei Simfonice din Londra, Billy Reed.

Read more ...

Avancronica de Vineri 24 mai

 Filarmonica „Banatul” Avancronica de concert Vineri 24 mai

În cadrul Sezonului cultural România-Franţa se va desfăşura vineri, 24 mai, un concert vocal-simfonic

Dirijorul concertului, maestrul Michaël Cousteau, ne propune spre audiţie nu mai puţin de cinci lucrări — Rapsodia Română nr.2 op.11 de George Enescu, Concertul pentru pian şi orchestră de Paul Constantinescu, Concertul pentru pian şi orchestră de Guillaume Connesson, Chorals and Music-Boxes de Diana Rotaru şi Suita nr.2 „Daphnis şi Chloé” de Maurice Ravel.

Pentru faptul de a fi compuse de genialul nostru compozitor, George Enescu, datorită popularităţii lor şi faptului că exprimă în mod adecvat spiritualitatea noastră, cele două Rapsodii Române, op. 11, constituie o adevărată emblemă naţională. Concertul simfonic de vineri, se deschide cu Rapsodia Română nr.2, o soră mai puţin atrăgătoare decât prima rapsodie, mai puţin populară, dar, spun muzicologii, mai profundă. Ei îl urmează pe Enescu, care prefera în secret această a doua lucrare. Vom observa, reascultând-o, că este mai elaborată, melodiile populare pe care se bazează sunt mai interiorizate şi arcul expresiv de mare deschidere care ne poartă spre un punct înalt de mare purificare artistică, ne duce spre un final senin, dar profund. Prin felul în care Enescu construieşte tema principală, „Pe o stâncă neagră”, pe trei nivele, prin modul în care orchestrează şi adaugă particularităţi ritmice melodiilor populare culese, rapsodia se apropie de stilul poemului epic. De remarcat faptul că, la fel ca în prima rapsodie, compozitorul renunţă la strălucirea unui solo de vioară, încredinţând acest rol violei. În cazul rapsodiei a doua, soloul violei se înscrie perfect în atmosfera generală, a preferinţei pentru grav şi interiorizare.

Read more ...

Avancronica de Vineri 17 mai

 Filarmonica „Banatul” Avancronica de concert Vineri 17 mai

Maestrul Gheorghe Costin, dirijorul concertului simfonic din 17 mai, a ales un program eminamente romantic — Concertul pentru pian şi orchestră nr.1 în si bemol minor, op 23 de Piotr Ilici Ceaikovski şi Simfonia fantastică op.14 de Hector Berlioz.

Capodoperă nu numai în creaţia lui Ceaikovski, dar şi în ansamblul concertelor pentru pian din istoria genului, Concertul nr.1 a fost început la sfârşitul anului 1874 şi terminat în februarie 1875. La fel ca şi în cazul altor concerte instrumentale, cel căruia i-a fost dedicat iniţial nu a meritat această onoare, plângându-se atât că nu este valoros dar şi că este prea greu de abordat, adică de necântat. Acest Nicolai Rubinstein, un pianist foarte bun şi talentat, a regretat mai târziu această pripeală în a aprecia concertul, dar era prea târziu. Ceaikovski a schimbat dedicaţia pentru Hans Von Bülow, care a fost fericit să-l prezinte în premieră, fapt ce reiese din scrisoarea entuziastă trimisă compozitorului.

Read more ...

  1. Avancronica de Vineri 10 mai
  2. Avancronica de Vineri 3 mai
  3. Avancronica de Joi 18 aprilie
  4. Avancronica de Vineri 12 aprilie
  5. Anunt concurs ocupare posturi

Page 14 of 81

  • Start
  • Prev
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Next
  • End

Concert coral, Ziua Culturii Naționale

Muzica Romaniei interbelice

Timisoara 2021primariatmPartener media Filarmonica Banatul Timisoara radio-romania-muzicalradio-romania-resita ProPhilarmonia